Látnivalók

Látnivalók

Állandó és időszaki kiállítások, interaktív terek és programok az Erőműben

Digitális műhely

Műhelyünkben kialakításra került egy drónszimulátor sarok, ahol a kezdő pilóták is kipróbálhatják magukat, ráérezhetnek a drónok valósághű irányítására. Ezután jöhet az éles bevetés a drónsimogatóban, ahol kollégáink segítséget nyújtanak a drónok kezeléséhez.

Néptánc – táncsarok

A magyar néptánc, népzene ezerszínű arculatából a lányok Gömör, Felvidék, Domaháza, Zemplén vidékeinek tánclépéseivel, dalaival leánykarikázó formájában ismerkedhetnek meg, míg a fiúk a hortobágyi, domaházi, szatmári motívumokra épülő verbunkot és eszközös táncot gyakorolhatják.

Árnyjáték

Jellegzetes mesefigurák, állatok árnyképeinek megjelenítésével a gyerekekkel közösen kitalált rövid történetek, mesék kelnek életre az Erőmű falain belül.

A MaNDAdb 3D-ben digitalizált kultúrkincseinek bemutatása

Az érdeklődő korosztály egy válogatást tekinthet meg az iskolai tananyag egyes kiemelt területeihez (történelem, hon- és népismeret – népi kultúra) kapcsolódóan a kulturális adatbázis (MaNDA adatbázis) 3D-ben digitalizált elemeiből.

Grafikai sarok

Az Erőmű épületét ábrázoló archív felvételek projektor segítségével a Nagycsarnokban kivetítésre kerülnek; a képeket a gyerekek a falra rögzített csomagolópapírra átrajzolják, gyakorolva a szénrajztechnikát.

Barátkozás az Arduino Uno mikrovezérlővel

Az Arduino nagyon népszerű az elektronikával és robotikával hobbi szinten foglalkozók körében és egyben remek eszköz az informatika és programozás világának megismertetésére. Hogy mire használjuk, az csak a kreativitásunktól függ.

Digitális Kárpát-medence kiállítás

A Magyar fénymúlt alcímet viselő kiállításon felidéződik az elmúlt száz év történelme, művészete, hagyományai.

Részletek

Informatikatörténeti tárlat

A Neumann János Számítógép-tudományi Társaság együttműködésével, az Informatika Történeti Múzeum Alapítvány gazdag gyűjteményéből kiválasztott eszközök a hazai informatikatörténet emblematikus tárgyai.

Részletek

Szabadulószoba

A gyárépület egykori vezérlőtermében “Elmevezérlő” néven került kialakitásra Ózd első szabadulós szobája.

Részletek

Az "Elmevezérlő" elnevezésű szabadulószobás játékhoz időpontfoglalás és kiegészítő jegy vásárlása szükséges.