A MaNDAdb 3D-ben digitalizált kultúrkincseinek bemutatása

Az érdeklődő korosztály egy válogatást tekinthet meg az iskolai tananyag egyes kiemelt területeihez (történelem, hon- és népismeret – népi kultúra) kapcsolódóan a kulturális adatbázis (MaNDA adatbázis) 3D-ben digitalizált elemeiből. A foglakozást vezető pedagógusoktól számos érdekes információt tudhatnak meg a gyerekek, miközben a 3D-panel segítségével virtuálisan körbejárhatják, alaposan megszemlélhetik, meg is mérhetik a muzeális értékű tárgyakat. Az egység záró momentumaként a diákok bepillantást nyerhetnek a 3D-szkennelés folyamatába, valamint maguk is 3D-(mell)szobor modelljévé válhatnak.

További látnivalók

Barátkozás az Arduino Uno mikrovezérlővel

Az Arduino nagyon népszerű az elektronikával és robotikával hobbi szinten foglalkozók körében és egyben remek eszköz az informatika és programozás világának megismertetésére. Hogy mire használjuk, az csak a kreativitásunktól függ.

Néptánc – táncsarok

A magyar néptánc, népzene ezerszínű arculatából a lányok Gömör, Felvidék, Domaháza, Zemplén vidékeinek tánclépéseivel, dalaival leánykarikázó formájában ismerkedhetnek meg, míg a fiúk a hortobágyi, domaházi, szatmári motívumokra épülő verbunkot és eszközös táncot gyakorolhatják.

Árnyjáték

Jellegzetes mesefigurák, állatok árnyképeinek megjelenítésével a gyerekekkel közösen kitalált rövid történetek, mesék kelnek életre az Erőmű falain belül.

Grafikai sarok

Az Erőmű épületét ábrázoló archív felvételek projektor segítségével a Nagycsarnokban kivetítésre kerülnek; a képeket a gyerekek a falra rögzített csomagolópapírra átrajzolják, gyakorolva a szénrajztechnikát.